Hoe krijg ik een featured snippet?

door | 12 oktober 2021 | Uncategorized

Ieder bedrijf kan in een featured snippet verschijnen. Een featured snipet is een opsomming van een aantal zinnen dat verschijnt bovenin Google en jouw vraag beantwoord. Met zo’n snippet kun jij ervoor zorgen dat je veel verkeer trekt naar je website voor een bepaalde pagina. Je krijgt een featured snippet door duidelijk het antwoord op de betreffende vraag te geven. Er zijn geen garanties dat je er een krijgt, Google bepaald dit namelijk zelf aan de hand van een aantal criteria. Deze criteria en de voordelen van een feautured snippet gaan we in dit blog aan jou toelichten.

Wat zijn de criteria om een featured snippet te krijgen?

Om te voldoen aan de voorwaarden zijn er een aantal punten waar rekening mee gehouden met worden.

  • Gebruik niet je merk naam
  • Geef antwoord op een hoe, wat, wie, waarom, welke, wanneer of waar vraag in de heading
  • Beantwoord de vraag duidelijk en volledig
  • Gebruik niet de taal in de eerste persoonsvorm
  • Match de lengte voor een featured snippet
  • Zorg voor een goede en leesbare tekst die natuurlijk ook uniek geschreven moet zijn
  • Maak gebruik van een duidelijke opbouw met verschillende titels / headings zoals H1, H2, H3.
  • Zorg ervoor dat je berichten in categorieën plaatst
  • Zorg dat je website een redelijk sterke autoriteit bevat

De voordelen van een featured snippet.

Wanneer jij beschikt over een featured snippet dan zitten hier vele voordelen aan vast. Het eerste en wellicht het meest belangrijke is dat het een boost geeft voor je online zichtbaarheid. Dit doordat jij helemaal bovenaan staat met jouw Google zoekresultaat. De positie van een snippet word vaak de nummer 0-positie genoemd. Ook is het vaak hét antwoord van jouw Google assistant als je gebruik maakt van voice search. Hierdoor is een voordeel dat je een hogere CTR gaat krijgen. CTR staat voor click trough rate en dit gaat over het aantal personen (clicks) dat op jouw zoekresultaat heeft geklikt als percentage van het aantal personen dat je zoekresultaat heeft gezien.

Voorbeeld featured snippet.

Conclusie

Nu je weet wat een snippet is, hoe je er eentje kunt krijgen en wat de voordelen ervan zijn kun je aan de slag gaan om ervoor te zorgen dat jij op bepaalde zoektermen naar voren gaat komen als snippet. Wil je hier nog graag hulp bij hebben? Neem dan gerust contact met ons op, onze SEO specialisten helpen je graag op weg.

Geschreven door Romy Goorman

Romy is ons online marketeer talent en werkt bij Yooker als Online Marketeer & Consentstrateeg. Ze houdt zich bezig met social media campagnes, data analyses in o.a. Google Analytics en schrijft regelmatig blog artikelen vanuit haar kennis.

Bekijk ook onze andere artikelen.

Bekijk al onze categorieën.

yooker-blog-categorie-webdevelopment
Webdevelopment

Lees meer $

yooker-blog-categorie-google
yooker-blog-categorie-marketing
Online Marketing

Lees meer $

Business

Lees meer $

E-commerce

Lees meer $

Grafisch ontwerp

Lees meer $

Hosting

Lees meer $

Loading...