Storytelling op alle fronten
Kevin is commercieel directeur van Evido, een innovatief filmproductiehuis uit Eindhoven. De focus ligt op storytelling door middel van video: commercials, social content en corporate films. Bij Evido weten ze hoe je een boodschap helder over moet brengen. Een nieuwe website die laat zien waar het bedrijf voor staat, was onmisbaar en dus werd Yooker ingeschakeld want storytelling moet op alle fronten zichtbaar zijn.
Van buren naar kantoorgenoten
Kevin is al een flink aantal jaren actief in de wereld van de filmbeelden: “Ik begon zo’n negen jaar geleden en sinds 2018 ben ik echt heel serieus met het vak bezig. We zijn gestart in Hapert waar we in hetzelfde pand zaten als Yooker. Ik kende Sander al; vroeger waren we buren. Ik kwam hem later bij het stappen wel eens tegen en zo raakten we aan de praat. We zochten allebei bedrijfsruimte, hadden niet veel vierkante meters nodig om ons werk te kunnen doen en dús besloten we samen een kantoor te huren.”
Altijd blijven ontwikkelen
Hapert bleek toch iets te ver weg voor de klanten. “Het klinkt misschien gek maar als videobedrijf móet je eigenlijk in de stad zitten om serieus genomen te worden. Vorig jaar verhuisden we naar Strijp-T in Eindhoven en dat heeft onze business echt goed gedaan. Vrijwel gelijktijdig aan onze verhuizing, hebben we onze naam veranderd en kort geleden was het tijd voor een nieuwe website. Voorheen deed ik het design zelf, maar omdat we ons helemaal zijn gaan toeleggen op video, hebben we het ontwikkelen van onze site uit handen gegeven. Voor ons logisch om dat bij onze oude ‘kantoorgenoten’ van Yooker te doen.”
Inspirerende en creatieve omgeving
“We werken zelf dagelijks in een inspirerende en creatieve omgeving en dat moest onze nieuwe website natuurlijk ook uitstralen. Bij Yooker snapten ze meteen wat we voor ogen hadden en de eerste opzet was meteen raak. De site heeft een professionele uitstraling is overzichtelijk en gericht op conversie.” Dat een website nooit ‘af’ is, weet Kevin maar al te goed. “Er moet met enige regelmaat nieuwe content op geplaatst worden en uiteraard moeten updates geïnstalleerd worden. Wij hoeven zelf niets technisch meer te doen, dat verzorgt Yooker voor ons. Natuurlijk kunnen we zelf wel heel snel en eenvoudig onze content veranderen. Zo kunnen wij ons blijven focussen op ons werk en weten we zeker dat de website snel en up-to-date blijft.”
Grappige feature
Kevin is meer dan tevreden over de samenwerking. “Je hoeft maar iets te zeggen en ze begrijpen wat je bedoelt”, kijkt Kevin terug. “We hadden het gekke idee om de website te laten switchen van dark mode naar light mode en dat is – na even puzzelen – gelukt. Het donkere past bij onze huisstijl maar als je als bezoeker liever wat meer licht hebt, dan kun je met één knopje het scherm aanpassen. Ach, het is een feature maar wel een grappige. Het onderscheidt ons weer een beetje van de rest. Zoals we ons ook op het gebied van video onderscheiden.”