Wie is de klant?

Stichting Dutch Cell Dogs helpt asielhonden en gedetineerden op weg naar een betere toekomst. Samen gaan zij binnen het unieke en succesvolle trainingsprogramma op weg naar een nieuw leven. In het trainingsprogramma van Stichting Dutch Cell Dogs werken gedetineerden en asielhonden samen. Om dit alles te bekostigen zijn donateurs van levensbelang om te kunnen blijven bestaan. Daarom vroegen ze Yooker mee te helpen om een mooie community op te bouwen.

Dit project in het kort.

N

Donateurs overtuigen en relevante informatie bieden

N

Verkoop van producten met een eigen webshop

N

Donatie- en betaalsysteem gekoppeld aan de boekhouding

N

SEO-strategie op maat

N

Slimme marketingcampagnes

Yooker Website Dashboard Blog

Het proces.

Om een goede, maar niet te luxe ogende website te realiseren werkten we nauw samen met de mensen binnen de stichting, om een goede balans te vinden tussen design en overtuigingskracht. Voor we met deze case zijn gestart hebben we eerst een gezamenlijke brainstormsessie gehouden, en alle wensen en ideeën op tafel gelegd. Met deze fijne samenwerking doorliepen we samen de verschillende fases van idee tot identiteit.

1. Samen brainstormen

2. Strategie & ontwerpfase

3. Ontwikkeling maatwerkfuncties

4. Opzetten Google Ads campagnes

w

5. Training aan medewerkers

De uitdaging.

De uitdaging bij deze case zat ‘m in het triggeren van potentiële donateurs om hen te overtuigen van de noodzaak om hulp te bieden. Hoe bereiken we deze potentiële donateurs en hoe bieden wij hen relevante informatie? We hebben opvallende CTA knoppen toegevoegd en het donateursformulier een uitsprekende oranje kleur gegeven.

Yooker Website Dashboard Blog

De aanpak.

Samen met Dutch Cell Dogs organiseerden we een creatieve brainstormsessie en hoe we de doelgroep het beste konden bereiken. Met deze input ontwikkelden we een strategisch website ontwerp, en een slimme marketingstrategie.

Ontwerpfase
We maakten een ontwerp van de website in Photoshop en hebben deze omgezet in een mooi en clean website ontwerp. In het ontwerp bepaalde wij de huisstijl zoals kleuren en lettertype, de contentplaatsing zoals tekst, afbeeldingen en video’s en de conversiemogelijkheden zoals formulieren, donaties en nieuwsbriefinschrijvingen.
Technische fase
Vervolgens gingen we aan de slag met het ontwikkelen van alle technische elementen en systemen. Op deze website is een speciale donatiemodule te vinden, welke weer is gekoppeld aan diverse externe systemen zoals een CRM-systeem en diverse marketingtools.
Optimalisatiefase
Zodra alle testen waren uitgevoerd, zijn we gestart met het optimaliseren van de SEO en de marketingcampagnes die wij uitvoeren voor Dutch Cell Dogs. Een sterke SEO-strategie is hierbij van essentieel belang. Met de resultaten van een diepgaand zoekwoordenonderzoek hebben we alle SEO-meta instellingen geoptimaliseerd, en de snelheid tot bloedsnel weten te realiseren.
Marketingfase
Als laatste fase zijn we alle marketingcampagnes gaan opzetten, in 3 campagnefases; naamsbekendheid, overweging en beslissing. Denk bij marketingcampagnes bijvoorbeeld aan Google Ads, Facebook Ads en MailChimp.
Yooker Website Dashboard Blog

Het resultaat.

Dat de vernieuwde website succesvol is, blijkt wel uit de resultaten. Via de website en bijhorende marketingcampagnes haalden we honderden nieuwe aanmeldingen per maand binnen voor de stichting. En die aanmeldingen blijven groeien. Ook wordt de website constant gemonitord door diverse software om de sterke SEO-positie te behouden. Inmiddels zijn er weer diverse ideeën voor uitbereiding van de website. Al met al een mooi succes!