Google AdWords is het advertentie programma van Google waarmee bedrijven online reclame kunnen maken via zoek advertenties, grafische display advertenties, YouTube video advertenties en in-app mobile advertenties. Wanneer potentiële klanten zoeken naar een product of dienst via Google kun je via een Google Ads advertentie ervoor zorgen dat je snel gevonden wordt.
Bij Google Ads betaal je per klik, dit betekend dus dat je pas betaald wanneer je advertentie werkt. Je betaalt een bedrag wanneer iemand op de advertentie link klikt of belt naar het nummer dat bij de advertentie gegeven staat. Je kunt hierbij een maximum bedrag instellen per klik en per dag. Ook maakt het uit op welk zoekwoord je de advertentie richt, wanneer deze een groot zoekvolume heeft zal het bedrag hoger uitkomen dan wanneer deze een laag zoekvolume heeft.
Als adverteerder kun je zelf je zoekwoorden uitkiezen, je kunt via de zoekwoordenplanner bekijken welke zoekwoorden een hoog of laag zoekvolume bevatten. Er zijn ook nog 2 doelen waarmee je als adverteerder je advertentie nog specifieker kunt aanbieden. Namelijk via regionale doelgerichtheid en aangepaste doelgerichtheid.
Via regionale doelgerichtheid is het mogelijk om ervoor te zorgen dat alleen personen in een door jou geselecteerde regio de advertentie te zien krijgen. Dit gebeurd door het analyseren van de zoekopdracht door een plaats erbij toe te voegen of aan de hand van het IP-adres. Via aangepaste doelgerichtheid bepaald de adverteerder zelf een straal om de locatie van je onderneming waarin de advertentie gezien moet worden.
Wanneer je wilt werken met Google Ads is het erg belangrijk dat je zorgvuldig een advertentie op zet. Het is natuurlijk de bedoeling dat een advertentie er aantrekkelijk uit ziet. Via Google Ads kun je een hoop instellingen doen om het de advertentie zo doelgericht mogelijk te maken. Voor eventuele vragen over dit onderwerp of hulp bij het maken van een advertentie kunt u gerust contact met ons opnemen.